donderdag 28 augustus 2008

Werfkast.

's Morgens neem ik twee balken, wat schroeven en een gereedschapskist mee naar de werf. Ik vergeet uiteraard de werfkast en de aardingspin niet. De balken klop ik met een zware hamer diep in de grond. Het moet stevig staan! Daarna hang ik de werfkast op en als laatste klop ik de aardingspin twee meter naast de kast in de grond.

Ik ben net klaar met mijn werk wanneer de controleur van ATK aankomt. Hij moet enkel de weerstand van de aarding meten. Die blijkt niet helemaal goed te zitten. Ik zal een extra aardingspin nodig hebben. Ik wil al meteen vertrekken, maar de man suggereert eerst even te proberen de pin nog wat dieper te kloppen. Het haalt niets uit. integendeel, door het geklop zit de pin nu wellicht iets minder vast waardoor de weerstand slechter is dan voordien.

De man stelt voor om zijn boterhammetjes op te eten terwijl ik een aardingspin ga halen. Dan hoeft hij niet nog een keer terug te komen. Dat zou me extra kosten. Dus haast ik me en een goed half uur later zit er een tweede pin in de grond. Nu is de weerstand ruim voldoende.

Geen opmerkingen: