dinsdag 19 augustus 2008

Uitstel!

Maandag wordt het verlijden van de notariële akte vastgelegd op 1 september. De architect is in de voormiddag niet bereikbaar, maar zal wel terugbellen. Blijkbaar is er wat misgelopen met de communicatie want 's avonds heb ik de architect nog niet gehoord. Toevallig bekijk ik het funderingsplan nog eens en plots valt het me op dat de sokkels niet juist geplaatst zijn. Op een vreemde manier vinden we dat best een geruststelling. Nu moeten de werken wel uitgesteld worden.

Vandaag ben ik de sokkels gaan nameten en inderdaad, de middelste sokkels staan niet juist. Ik bel Peter en leg de situatie uit. Hij zal de aannemer op de hoogte brengen. In de namiddag belt de aannemer me op en informeert naar onze lening. Plots blijkt 1 september (betaling wellicht een week later) geen probleem om de factuur te betalen. Nu wil hij de werken ineens niet meer uitstellen. Blijkbaar is het nieuws van de sokkels nog niet doorgedrongen. Ik leg dat allemaal uit. Ongeloof aan de andere kant, en veel gejammer dat uitstel toch heel moeilijk ligt. Ik laat me niet doen en beveel als het ware dat de kraan en het hout niet mogen komen omdat ik wil dat de sokkels eerst worden bijgewerkt. Uiteindelijk geeft hij toe.
Een hele opluchting!

Geen opmerkingen: