Gisterenmorgen bellen we naar VDB om te informeren wanneer onze koelkast geleverd zal worden. We mogen de leverancier verwachten tussen twee en drie. Om half vier bellen we toch even terug om te horen wat er mis is. Blijkt dat de chauffeur de koelkast niet heeft meegenomen omdat die niet in de originele verpakking zat. Dat komt omdat de draairichting van de deur is aangepast. De verkoper had nochtans zelf voorgesteld dat zij dat wel konden doen. Had hij er beter bij gezegd dat ze dan niet meer geleverd kan worden!
Als we vragen wanneer die dan wel geleverd wordt, blijkt donderdag de snelst mogelijke datum. Aangezien ons was beloofd dat de koelkast vorige week al geleverd kon worden, vinden we dat niet leuk. We eisen dan ook dat de koelkast zaterdag geleverd wordt en geen dag later. Aanvankelijk is dat geen optie. Na veel en lang aandringen (en het dreigement dat we het allemaal op zaterdag wel in de winkel willen komen bespreken in het bijzijn van andere klanten) krijgen we eindelijk de verantwoordelijke van de leveringsdienst aan de lijn. Die blijkt in tegenstelling tot de andere werknemers erg behulpzaam. Er wordt naarstig gezocht naar een oplossing en ja, de koelkast kan zaterdag tussen drie en vier worden geleverd.
Maar de miserie is nog niet voorbij. Iets voor drie uur belt de chauffeur ons op om te zeggen dat onze koelkast beschadigd is. Wellicht is er iets misgegaan bij het verwisselen van de deur of zo. We laten de man toch komen om het zelf te kunnen bekijken. De kast is inderdaad behoorlijk gedeukt en bekrast. De vijftig euro korting die VDB ons voorstelt wordt zelfs door de chauffeur weggelachen. Hij belt daarop zelf naar de winkel en krijgt het voor elkaar dat we de koelkast mogen houden tot er een nieuw exemplaar wordt geleverd. Dat kan zowaar binnen twee weken. Benieuwd of het deze keer zonder problemen lukt. De man vraagt nog of de deur moet verwisseld worden maar wij stoten ons geen twee keer aan dezelfde steen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten