maandag 1 september 2008

School, aansluiting, notaris, school.

Vandaag beleven we de drukste dag. Het is de eerste schooldag dus we moeten vroeg op en de kinderen naar school brengen. Ik vertrek 's morgens meteen naar de werf want Eandis komt de elektriciteit tussen 8 en 12 uur aansluiten. Ik ben eigenlijk wat te laat, maar er is nog niemand. Dat geeft me nog de tijd om de kabel door de wachtbuizen te trekken. Als ik daarmee klaar ben, kan ik rustig de sleuf verder dichtgooien.

Tegen een uur of tien komen de mannen van Eandis. Ze beginnen al meteen te mopperen dat we geen energiebocht hebben. Aangezien er nog geen gebouw is, kan ik de energiebocht nergens installeren. De man belt even met de centrale en het blijkt wel te mogen, als de kabel tenminste in een wachtbuis ligt. Het zal ons bij de definitieve aansluiting wel extra kosten om de kabel onder stroom door de energiebocht te steken. Het zij zo.

Een uurtje later zijn ze vertrokken. Dat geeft me nog de tijd om onze dakpannen te bestellen. Daarmee wachten we best niet te lang want vanaf 1 oktober stijgen de prijzen van de dakpannen. En bij Koramic wil dat zeggen, geleverd voor 1 oktober. De verkoper had ons al gezegd om minimum twee weken te rekenen en drie weken om zeker te zijn. Met vier weken zijn we dan helemaal gerust. We zijn er inmiddels uit dat we de bruine pannen willen. Die zijn niet zo populair, en dat alleen al is een goede reden. Verder zijn ze goedkoper en het zal echt wel mooi zijn op ons huis.

Net na de middag vertrek ik naar huis. Niets te laat want om twee uur worden we bij de notaris verwacht voor het verlijden van de hypothecaire akte. Wij zijn op tijd, de notaris is te laat. We ergeren ons een beetje, maar uiteindelijk (na een half uur!) is het zover. De akte wordt halvelings voorgelezen. Daarna wil de notaris toch nog even horen hoe dat nu allemaal gaat, zo'n strobalenhuis. Heel vriendelijk natuurlijk, maar op dit moment hebben we wel wat anders aan ons hoofd. Nog net op tijd staan we buiten en kunnen we vliegensvlug naar school om de kinderen op te halen. Pfioew.

Geen opmerkingen: