dinsdag 2 september 2008

Eerste lading stro.

Het voorbije weekend was het mooi weer. Boer Fons heeft dan ook twee vrachten stro klaar staan. Vandaag levert hij de eerste lading. Ik breng 's morgens de kinderen naar school en vertrek meteen naar de werf. Rond half tien ben ik ter plaatse en wat later volgt boer Fons. We bekijken de situatie even en besluiten de paletten anders te leggen zodat hij de wagen ernaast kan zetten. Al gauw begint de stromijt vorm te krijgen. Na een goed uur hebben we 394 strobalen opgestapeld. Ik moet na de middag nog werken en we spreken af de volgende lading morgen te lossen, als het droog is tenminste.

Even later sta ik alleen te knoeien om mijn grote lap plastiek over de strobalen te leggen. Met de stevige wind is dat alles behalve eenvoudig. Na een uur zwoegen liggen de balen veilig beschermd. Bovenop liggen een stuk of twintig dals die het zaakje tegen de wind beschermen. Hopelijk gaat het niet stormen.


Geen opmerkingen: