vrijdag 9 juli 2010

Winddicht.

Ondanks het grondige afplakwerk zaten er nog wat spatten op de houten balken. Dinsdagavond hebben we alle balken onder het dak nog grondig proper gemaakt. Met de stelling was dat niet zo moeilijk. De beschermingsplastiek rond de balken laten we gewoon hangen. Het Leemniscaat komt eind augustus de gevel helemaal afwerken. Wat er tegen dan nog hangt, hoeven we dan niet opnieuw te doen. We zijn dus nog niet verlost van de flapperende plastiek.
Nadat de stelling is ontmanteld en Mathias en Jorn tegen de middag weer vertrokken zijn, zet ik me aan een grondige schoonmaakbeurt van de balken waar ik zonder stelling aankan. Om de hele omgeving rond het huis weer wat op orde te krijgen heb ik uiteindelijk nog een extra dag nodig. Ik had niets onder de stelling gelegd zodat ik enkele uurtjes nodig heb om alle kalk weg te vegen. Alvast iets om te onthouden voor de volgende kalklaag.
Voorlopig zijn we al dik tevreden met onze ruw geschraapte, ietwat bultige kalkgevel. Stiekem vinden we het een klein beetje jammer dat er nu geen stro meer te zien is. De muur aan de straatkant was zo'n beetje het uithangbord van ons strooien huis. Nu ziet ons huis er wat gewoner uit.




Geen opmerkingen: